Book your stay

It's a dream to be here. Come in the heart of the Mexican Caribbean. Fill in your check-in and check-out date below and book your stay. We can only promise you great moments and unforgettable holidays with us.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Högskoleförberedande utbildning

APL | Din tid i verkligheten

Lär dig på en av våra arbetsplatser och utvecklas inom ditt val.

APL på Rid- & Djursjuksvårdsgymnasiet Helsingborg är den tid då du är på en av  "våra" arbetsplatser och utvecklas inom ditt val. På vår skola infaller din APL under ditt andra år. Under ditt första år tränar vi grunder och säkerställer att du har "rätt verktyg" med dig när det är dags.

För att säkra att alla APL-platser håller måttet har vi kontrakt med alla professionella platser inom alla våra inriktningar. Exempel på APL-platser som vi har är kliniker, Tropikariet, proffsstall både inom Sverige och utomlands. Många elever knyter här sina framtida jobbkontaker!

Rid- & Djursjuksvårdsgymnasiet Helsingborg har fasta APL-platser på två olika typer av stall  i Tyskland där båda är etablerade världsstall och kända över hela världen med prestation på absolut världstopp. När du som elev ska göra din APL följer vi från skolan med dit, installerar och följer upp arbetsuppgifter och resultat. Vi placerar upp till 20 elever om året på internationell APL. Efterfrågan på våra duktiga elever är stor och jobb-erbjudandena är många, med riktig lön!

Stall Ramsbrock

Stall Ramsbrock , som vi känner sedan länge,  har runt 1000 hästar och fem ”reitmeisters” och är värd för många tyska och internationella beridaraspiranter. Här har många av stjärnorna börjat sin karriär. Några är Fürst Heinrich, Cornet Obolensky och Corbinian, WC vinnaren från GHS.

Flera elever har haft sin APL förlagd till deras anläggning. Härifrån kommer även många av våra skolhästar.

Besök hemsidan: stall-ramsbrock.de

Holsteiner Verband

Holsteiner Verband ( förbund ) i Elmshorn är utan tvekan världens mest efterfrågade inom hoppsporten. Förbundet är ägare och förvaltare till många av de största inom hoppsporten. Casall, Clarimo, Sandro Boy, Corrado I och den kommande stjärnan Uriko med många fler.

Här kommer våra elever i kontakt med den stora sporten genom de internationella elitauktionerna samt den stora hingstpremieringen i Neumünster i oktober. Skolans elever har varit så framgångsrika att ett särskit yrkesdiplom har instiftats. International elite groom DIPLOMA finns inom räckhåll om man klarar kraven som både junior och senior groom.

APL i Sverige

Våra APL-platser i Sverige representerar en mångfald av olikheter. Detta för att uppfylla kraven på bra APL, oavsett vilken inriktning som är just din. Vi har därför platser på veterinärkliniker inom både häst- och sällskapsdjur i regionen. Hunddagis är ett starkt växande område där vi är med på flera platser och ser branschen utvecklas. Givetvis har vi också med oss många duktiga hästföretagare i regionen som driver verksamheter inom sport, avel eller ridskolor. Vi är väldigt stolta över våra två platser på Beridna Högvakten i Stockholm

Gemensamt för alla är att Rid- & Djursjuksvårdsgymnasiet Helsingborg står för kontakter och kvalitetssäkring för att alla elever skall få bästa möjliga APL.

Lämna en intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter respektive utbildning som är av intresse så kontaktar vi dig så snart vi kan för att berätta mer.
Tack, din intresseanmälan har skickats till oss. Vi hör av oss inom 48h.
Ojdå! Något gick fel när formuläret skulle skickas.